close
تبلیغات در اینترنت
شاخه هاي برتري رسول اكرم(ص) بر پيامبران

شاخه هاي برتري رسول اكرم(ص) بر پيامبران

کاربر مهمان، خوش آمديد ! ( ورود - عضويت ) سلام به سایت وارثان34 خوش آمدید !

سه شنبه 01 خرداد 1397

منوی اصلی
منوی اصلی
صفحه اول
تالار گفتمان

آرشيوی مطالب
نقشه سایت
درباره ی ما
ایمیل مدیریت
ارتباط با ما



موضوعات
اخبار
اجتماعی [16]
اقتصادی [4]
سیاسی [25]
ورزشی [18]
فرهنگی [8]
علمی وپزشکی [4]
بین الملل [19]
پاکدشت [16]
جنگ نرم
شبکه های ماهواره ای [2]
راه های مقابله با جنگ نرم [7]
فراماسونری [1]
شیطان پرستی [1]
کامپیوتر واینترنت [2]
حجاب [0]
سخنرانی
مقام معظم رهبری [10]
حجت الاسلام قرائتی [2]
حجت الاسلام پناهیان [6]
استاد رائفی پور [7]
استاد حسن عباسی [1]
سایر اساتید [4]
مذهبی
قرآن [11]
مهدویت [10]
ائمه اطهار [47]
واجب از یاد رفته [42]
کلیپ [6]
کامپیوتر و نرم افزار
دانلود برنامه [4]
شهدا
اخبار پایگاه
یادداشت ها
ویژه نامه
دهه فجر [4]

پربازدیدترین مطالب

پشتیبانی

نظرسنجی
آیا از مطالب سایت راضی هستید



لینک دوستان
ارسال لینک

نویسندگان
شاخه هاي برتري رسول اكرم(ص) بر پيامبران بازديد : 70
نویسنده : ali

بسم الله الرحمن الرحیم

1) تا اوهست عذابي نيست (23):
((وَ مَاكَانَ اللَّهُ لِيُعَذِّبَهُمْ وَ أَنتَ فِيهِمْ وَ مَا كاَنَ اللَّهُمُعَذِّبَهُمْ وَ هُمْ يَسْتَغْفِرُون‏))(24)
درحقيقت وجود پر بركت توكه (رحمة للعالمين)هستي مانع ازآناست كه براين گناه كاران بلا نازل گردد وهمانند اقوام گذشته كه به طوردسته جمعيويا انفرادي با وسائل مختلف ازميان رفتند، نابود گردند.درهرحال مفهوم آيه اختصاصبه مردم عصرپيامبر ندارد بلكه يك قانون كلّي درباره ي همه ي مردم است، لذا درحديثمعروفي كه درمنابع شيعه ازحضرت علي(ع) نقل شده مي خوانيم كه درروي زمين دو وسيله يامنيت ازغذاب الهي بود يكي ازآنها (كه وجودپيامبربود)برداشته شد وهم اكنون به دوم(يعني استغفار)تمسّك جوييد.

منظوراز نفي عذاب ازجميع امّت خواهد بود ومنافات با نزولعذاب بربعض ايشان نخواهد داشت چون عذاب به معناي قتل واسارت برسر بعضي ازايشان آمدونيز به مقتضاي روايات،خداوند گروهي ازايشان ازقبيل ابي لهب وآنهايي كه رسول خدارا استهزاء مي كرد عذاب نمود.

http://www.askdin.com/gallery/images/80/1_r_h_rasool6_74268.jpg

2) خوشباوربودن پيغمبر (صلّی الله علیه و آله و سلّم) (25):
((وَ مِنهُْمُالَّذِينَ يُؤْذُونَ النَّبىِ‏َّ وَ يَقُولُونَ هُوَ أُذُنٌ قُلْ أُذُنُ خَيرٍْلَّكُم‏...))(26)
براي اين آيه شان نزولهايي ذكرشدهازجمله اينكه گفته اند:اين آيه درباره گروهي نازل شده كه دورهم نشسته بودند وسخنانناهنجار درباره پيامبر مي گفتند ، يكي از آنان گفت اين كار را نكنيد زيرا مي ترسيمبه گوش محمّد برسد واو به مابد بگويد ومردم را بر ضدّ مابشوراند
يكي از آنان كه نامش (جلاس) بودگفتمهم نيست ماهرچه بخواهيم مي گوييم واگر به گوش اورسيد انكار مي كنيم واواز ما ميپزيرد زيرا محمّد(صلّی الله علیه و آله و سلّم) آدم خوش باور ودهن بيني است وهركسهرچه بگويد قبول ميكند،دراين هنگام آيه ي فوق نازل شد وبه آنها پاسخ گفت : كه خوشباوربودن اوبه نفع شماست ‌زيرا ازاين طريق آبروي شمارا حفظ كرده وشخصيتتان را خرد نميكند،عواطف شمارا جريحه دارنمي سازد وبراي حفظ محبّت واتّحاد شما ازاين طريق كوششمي كند درحاليكه اگر او فوراً پرده ها رابالا مي زد ودروغ گويان را رسوا مي كرد،دردسر فراواني براي شما فراهم مي آمدعلاوه براينكه آبروي عدّه اي به سرعت ازبين ميرفت، راه بازگشت وتوبه بر آنها بسته مي شد وافراد آلوده اي كه قابل هدايت بودنددرصف بدكاران جاي مي گرفتند.
آنها درحقيقت يكي از نقاط قوّتپيامبررا كه وجود آن دريك رهبر كاملاً لازم است به عنوان نقطه ضعف نشان مي دادندوازاين واقعيت غافل بودند كه يك رهبرمحبوب بايد نهايت لطف ومحبّت رانشان دهد وحتّيالامكان عذرهاي مردم رابپذيرد ودرموردعيوب آنها پرده دري نكند (مگردرآنجا كه اينكارموجب سوءاستفاده شود.)
اين احتمال نيزدرمعني آيه وجود داردكه خداوند درپاسخ عيب جويان مي گويد: چنان نيست كه اوگوش به همه ي سخناندهد بلكه گوش به سخناني مي دهد كه به سود ونفع شماست، يعني وحي الهي را ميشنود،پيشنهاد مفيد را استماع مي كند وعذرخواهي افراد را درمواردي كه به نفع آنهاوجامعه است مي پذيرد.
3) 
ماقرآن را درشب قدر نازل كرديم (27):
((إِنَّاأَنزَلْنَاهُ فىِ لَيْلَةِ الْقَدْر)) (28)
يعني نزول قرآن كريم برقلب پاك پيغمبردرشب قدر بوده است،شبي كه ازهزارماه بهتر و بالاتراست،شبي كه فرشتگانوروح(جبرئيل)به اذن خدا ازهر فرمان(ودستورالهي وسرنوشت خلق) نازل مي شوند وشبي كهرحمت وسلامت وتهنيت است تا صبحگاه واين يكي ازامتيازات پيغمبراست كه قرآن درشبقدربراو نازل شده باشد درحاليكه درمورد انبياء ديگر نداريم كه كتابشان درشبقدرنازل شده باشد.
ازاين بالاتراينكه شب قدريكي از شبهايماه مبارك رمضان است،ماه مهماني خدا،ماهي كه خداوند به بندگانش وعده ي آمرزش دادهاست وحتي اعمال نيك دراين ماه افضل ازماه هاي ديگراست.اينكه ازكجا دانسته مي شودشب قدريكي ازشبهاي ماه مبارك رمضان است اين آيه ((شهَْرُ رَمَضَانَ الَّذِىأُنزِلَ فِيهِ الْقُرْءَان‏...))(29) با انضمام آن به آيه ي مورد بحث معلوم ميشود. واما اينكه شب قدركداميك ازشبهاي ماه مبارك است درقرآن چيزي كه برآن دلالتكند نيامده بلكه تنها ازاخباراستفاده مي شود.

4) جزوحی نمی گوید (30):
((وَ مَا يَنطِقُعَنِ الهَْوَى)) ((إِنْ هُوَ إِلَّا وَحْىٌ يُوحَى)) (31)
کلام وسکوتش مظهر کلام وسکوتخداست،هرچه می گوید وحی است به هرآنچه با وحی دریافت نموده به مردم ابلاغ میکند.یعنی آنچه را به عنوان سنت،سیرت وگفتار دینی ازاو می شنوید وحی است.ازاین جملهمعلوم می شود درقانون گذاری ومسائل مربوط به سعادت مردم اگر چیزی وحی نبود هوی استوهوی به باطل منتهی خواهد شد وچون گفته های نبیّ اکرم حق است پس آنچه راکه درمسائلارشادی وجهان بینی وهدایت بیان می دارد وحی است.
این آیه ی کریمه اختصاصی به لفظ ولسانندارد بلکه مصونیت منطق،رفتار،سنت وسیره ی او را نیزمی رساند وفرضاً که ازاین آیهنتوان این معنای وسیع را استنباط کرد،ازاین آیه ((إِنْ أَتَّبِعُ إِلَّا مَايُوحَىإِلى‏))(32) وسایرآیاتی که می گوید:پیغمبر جز از وحی تبعیّت نمی کند،میتوان به خوبی استظهارکرد،سیره ی رسول خدا چه درگفتارورفتار وچه دراملا هیچ گاهبدون اذن وحی نیست و در ابلاغ وحی نیزهرگزضنّت نمی ورزد.
البته به دليل عصمت ديگرپيامبران الهيشايدبتوان گفت كه بقيّه ي پيامبران هم حرفشان وحي است واينجا حرف قابل خدشه باشد.
5)
بشارت حضرتمسیح (33):
((...وَ مُبَشِّرَابِرَسُولٍ يَأْتىِ مِن بَعْدِى اسمُْهُ أَحْمَد...)) (34)
بشارت درموردی است که پیامبر بعدیمطلب نو وتازه ای برای دیگران یا امّتش بیاورد.اگرپیامبرخاتم درسطح انبیای گذشتهیادرسطح رسالت حضرت مسیح سخن گفته باشد اولاً، نیازی به آمدن پیامبر نبودثانیاً،مجالی برای بشارت نبود چون پیامبرجدید سخن تازه ای نمی آورد تا حضرت مسیحبه آمدنش بشارت دهد.
بنابراین،با این بشارت معلوم می گرددکه رسول اکرم ازحضرت عیسی افضل وقرآن از انجیل بالاتراست و ره آورد پیغمبراکرم بیشاز ره آورد مسیح است تامعنای بشارت تحقّق یابد.پس بابشارت حضرت مسیح پیامبراسلامهمه ی مزایای علمی انبیای گذشته را که عیسای مسیح داشت وهمه ی مزایای خاصّه یعیسای مسیح را داراست.
6)
پیامبر روبهدو قبله نمازخواند وهیچ پیغمبری روبه دوقبله نمازنخواند:
((...فَلَنُوَلِّيَنَّكَقِبْلَةً تَرْضَئهَا فَوَلّ‏ِ وَجْهَكَ شَطْرَ الْمَسْجِدِ الْحَرَام‏...)) (35)
چند ماهی ازهجرت پیامبراکرم به مدینهنگذشته بودکه وحی الهی مؤکّداً دستورداد آن حضرت به سمت کعبه نمازگذارند.در طیسیزده سال که مسلمین درمکه زندگی می کردند قبله ی آنان بیت المقدّس بود،این سبب میشد که یهودیان بین خود ومسلمین رابطه ی نزدیکی بیابند و بیشتربه اسلام گرایش پیداکنند.امّا پس ازهجرت،مخالفت یهودیان شکل وسیعی به خود گرفت تاجایی که ادّعا میکردند اسلام دین مستقلّی نیست،زیرا به طرف قبله ی ما نمازمی گذارند و از خود قبله ایندارند این سخنان برپیامبربسیارگران می آمد، لذا نیمه های شب ازخانه بیرون میآمدند وبه آسمان می نگریستندودرانتظارنزول وحی بودند.درنیمه ی شعبان سال دوم هجری،درحالیکه پیامبردورکعت نمازظهررا اقامه فرموده بودند،جبرئیل نازل شد وایشان رامامورکرد تا به طرف مسجدالحرام روکنند. حضرت به سمت کعبه توجّه کردند وبههمراه مسلمین بقیّه ی نمازرا به طرف قبله ی جدید خواندند.
7)
زنانپیامبرگناهشان دو برابر زنان دیگراست (36):
((يَانِسَاءَالنَّبىِ‏ِّ مَن يَأْتِ مِنكُنَّ بِفَحِشَةٍ مُّبَيِّنَةٍيُضَعَفْ لَهَاالْعَذَابُ ضِعْفَينْ‏ِ وَكاَنَ ذَالِكَ عَلىَ اللَّهِ يَسِيرًا))(37)
دراین آیه به بیان موقعیّت زنانپیغمبر(صلّی الله علیه و آله و سلّم) دربرابر کارهای نیک وبد،وهمچنین مقام ممتاز ومسئولیت سنگین آنها باعباراتی روشن پرداخته می گوید: ای زنان پیغمبرهر کدام ازشماگناه آشکار ومعصیّت فاحشی انجام دهد عذاب او دوچندان خواهد بود واین برای خدا آساناست.
چون شما درخانه ی وحی ومرکز نبوّتزندگی می کنید،آگاهی شما درزمینه ی مسائل اسلامی باتوجّه به تماس دائمباپیامبرخداازتوده مردم بیشتر است،به علاوه دیگران به شما نگاه می کنند و اعمالتانسرمشقی است برای آنها،بنابراین گناهتان درپیشگاه خدا عظیم تراست. و ازهمه یاینهاگذشته اعمال خلاف شما ازیک سوپیامبررا آزرده خاطرمی سازد وازسوی دیگر بهحیثیّت او لطمه می زند واین خود گناه دیگری محسوب می شود ومستوجب عذاب دیگری است. پس بااین بیان،روشن می شود که حفظ شخصیّت وآبروی پیغمبرواجباست.
8)
کسی حق نداردبراو پیشی بگیرد (38):
((يَأَيهَُّا الَّذِينَ ءَامَنُواْ لَا تُقَدِّمُواْ بَينْ‏َيَدَىِ اللَّهِ وَ رَسُولِه‏...))((ای کسانی که ایمان آورده اید چیزی را برخدا ورسولشمقدّم نشمرید(وپیشی مگیرید) و تقوای الهی پیشه کنید.)) (39)
منظور از مقدّم نداشتن چیزیدربرابرخدا وپیامبرپیشی نگرفتن برآنها درکارها وترک عجله و شتاب درمقابل دستور خداوپیامبر(صلّی الله علیه و آله و سلّم) است.
واین آیه مفهوم وسیع وگسترده ای داردو هرگونه پیشی گرفتن را در هر برنامه ای شامل می شود.حتّی نباید درباره ی مسائلبیش ازاندازه ی لازم سوال وگفت وگو کرد،باید گذاشت که رهبر خودش به موقع مسائلرامطرح کند آن هم رهبر معصوم که ازچیزی غفلت نمی کند ونیزاگرکسی سوالی ازاو می کندنباید دیگران پیش قدم شده پاسخ سوال راعجولانه بگوید، در حقیقت همه ی این معانیدرمفهوم آیه جمع است.
9)
زنان بدونمهر(40):
((...وَ امْرَأَةً مُّؤْمِنَةً إِن وَهَبَتْ نَفْسَهَا لِلنَّبىِ‏ِّإِنْ أَرَادَ النَّبىِ‏ُّ أَن يَسْتَنكِحَهَا خَالِصَةً لَّكَ مِن دُونِ الْمُؤْمِنِين‏...))(41)
هرگاه زن با ایمانی خود را به پیامبرببخشد(ومهری برای خود نخواهد)چنانچه پیامبربرای خود بخواهد می تواند اورا به همسریبرگزیند،امّا چنین ازدواجی تنها برای تومجاز است نه دیگر مؤمنان،زیرا ما می دانیمبرای آنها در مورد همسران وکنیزانشان چه حکمی مقرّرداریم ومصالح آنها چه ایجاب میکرده است واین به خاطرآن است که مشکل وحرجی(درادای رسالت) برتو نبوده باشد وازاین راهحامیان فزونتری فراهم سازی. بدون شک گرفتن همسربدون مهرازمختصّات پیامبر بود وآیهنیز صراحت دراین مسئله دارد.
بنابراین هیچ کس حق ندارد همسری رابدون مهر(کم یا زیاد) ازدواج کند،حتّی اگرنام مهر به هنگام اجرای صیغه ی عقد بردهنشود وقرینه ی تعیین کننده ای نیزدرکار نباشد،باید مهرالمثل پرداخت. وازاین آیه بهخوبی استفاده می شود که اجرای صیغه ی ازدواج با لفظ (هبه) تنها مخصوص پیامبر بودوهیچ فرد دیگری نمی تواند باچنین لفظی ازدواج را اجرا کند ولی اگر اجرای عقد بالفظ ازدواج ونکاح انجام گیرد جایزاست هرچند نامی ازمهر برده نشود زیرا همان گونهکه گفتیم درصورت عدم ذکرمهر باید مهرالمثل پرداخت.
گرچه خداوند این آیه را به پیامبر اختصاصداده ومؤمنان را ازپیامبر جدا می کند،علاوه برآن این آیه فقط درمورد پیامبراسلاموارد شده نه پیامبران دیگر و نه مؤمنان.
10)
صدای خود رابلندترازصدای پیغمبرنکنید (42):
((يَأَيهَُّاالَّذِينَ ءَامَنُواْ لَا تَرْفَعُواْ أَصْوَاتَكُمْ فَوْقَ صَوْتِ النَّبى‏...)) (43)
منظوراين است كه وقتي باآن جناب صحبتمي كنيد،صدايتان بلند ترازصداي آن جناب نباشد چون به طوري كه گفته انددوعيب دراينعمل هست:يامنظوراين است كه توهيني به آن جناب كرده باشد،كه اين كفراست.ويا منظورينداردوتنهاشخصي بي ادب است كه رعايت مقام آن جناب را نمي كند واين خلاف دستور است.با آن جناب آنطوركه با يكديگر صحبت مي كنيد
داد و فرياد مكنيد چون رعايت احتراموتعظيم آن جناب اقتضاء دارد درهنگام تخاطب گوينده صدايش كوتاهتر ازصداي آن حضرتباشد.گرچه عقل به مامي گويد كه صداي خودرانبايد جلوي كسانيكه احترامشان واجب استبلندكنيم،ولي به خاطرعظمت پيامبر،خداوند آنرا در قرآن ذكركرده درحاليكه درموردانبياي ديگرچنين چيزي نيست.
11)
خُلق عظیمپیامبراکرم (صلّی الله علیه و آله و سلّم):
((وَ إِنَّكَلَعَلى‏ خُلُقٍ عَظيمٍ)) (44)
خُلق ازماده خلقت به معنای صفاتی استکه ازانسان جدا نمی شود.خداوند پیامبرخود رابه عظمت اخلاقی می ستاید و وقتی خداازچیزی به عظمت یاد می کند، معلوم می شود که ازعظمت فوق العاده ای برخورداراست چوناوهرچیزی را به عظمت نمی ستاید. واین آیه دید کفّارقریش را نیز باطل می کند کهعظمت را درسایه ی ثروت ومال می دانستند درحالیکه عظمت به خُلق است نه مال.
یکی ازشاخه های پراهمیّت درپیشرفتاسلام اخلاق نیک وکلام دلآویزوپرجاذبه ی پیامبراکرم با انسانها بود واین خُلق نیکتا بدان حدّی بود که معروف شد سه چیزدر پیشرفت اسلام نقش بسزایی داشت:
آ) اخلاق پیامبر(صلّی الله علیه و آلهو سلّم)
ب) شمشیر ومجاهدت حضرت علی(علیهالسّلام)
ج) انفاق ثروت حضرت خدیجه(سلام للهعلیها) : در بیان مقصود ازخُلق عظیم پیامبراکرم اقوالی گفته شده است که ما درصددبیان همه ی آنها نیستیم ،ولی برای اختصار به دو نمونه ازآن اقوال اشاره می کنیم:
آ) عایشه می گوید: اخلاق پیامبرمتضمّنموارد ده گانه ای بود که دراوّل سوره ی مؤمنون آمده است وکسی را که خداوند بهداشتن اخلاق بزرگ ستایش کند، برتر ازآن ستایشی نیست.
ب) از عایشه پرسیدند: اخلاق پیامبرچگونه بود؟ پاسخ داد: (( کان خُلقه القرآن))(45).
12)
به هلاكتانداختن خود درراه هدايت مردم (46):
((فَلَعَلَّكَبَاخِعٌ نَّفْسَكَ عَلىَ ءَاثَارِهِمْ إِن لَّمْ يُؤْمِنُواْ بِهَاذَا الْحَدِيثِأَسَفًا)) (47)
((لَعَلَّكَبَاخِعٌ نَّفْسَكَ أَلَّا يَكُونُواْ مُؤْمِنِين‏)) (48)
((...فَلَاتَذْهَبْ نَفْسُكَ عَلَيهِْمْ حَسَرَات‏...)) (49)
دراين آيات به يكي ازمهمترين شرايطرهبري كه همان دلسوزي نسبت به امّت است اشاره كرده مي گويد: توگويي مي خواهي جانخود را برباد دهي وخويشتن را ازشدّت اندوه هلاك كني كه چرا آنها به اين كتابآسماني ايمان نمي آورند. ازآيات قرآن وتواريخ به خوبي استفادهمي شود كه رهبران الهي بيش ازآنچه تصوّر شود از گمراهي مردم رنج مي بردند، بهايمان آنها عشق مي ورزيدند، براي آنها اشك مي ريختند، دعا مي كردند وشب وروز برايآنها تلاش وكوشش مي كردند، درنهان وآشكارا تبليغ مي كردند وغصّه اي مي خوردند كهگاهی آنها را تا سرحدّ مرگ پیش می برد وچون این حالات برای پیامبر خاتم بیشترازپیامبران دیگربود ودرراه هدایت مردم بیشترنفس خود را آزارمی داد واین اندوه بهقدری شدید می شد که جان پیامبربه خطرمی افتاد، خداوند او را دلداری می داد.
همان گونه که ازخودآن حضرت نقل شده کههیچ پیامبری به اندازه ی من،حتّی نوح،اذیّت نشد. حاصل آنکه، اگرچه پیامبراندیگرنیزهمانند پیامبرخاتم ازگمراهی مردم رنج می بردند ولی در قرآن فقط پیامبرخاتماست که این گونه مورد خطاب خداوند قرارگرفته واورا دلداری می دهد.
13)
پیامبراکرمگواه گواهان است (50):
((وَ يَوْمَنَبْعَثُ فىِ كلُ‏ِّ أُمَّةٍ شَهِيدًا عَلَيْهِم مِّنْ أَنفُسِهِمْ وَ جِئْنَابِكَ شهَِيدًا عَلىَ‏ هَؤُلَاء...)) (51)
((فَكَيْفَ إِذَاجِئْنَا مِن كلُ‏ِّ أُمَّةِ بِشَهِيدٍ وَ جِئْنَا بِكَ عَلىَ‏ هَؤُلَاءِشهَِيدًا)) (52)
شعاع زمانی ومکانی دایره ی شهادتهرپیامبری به قلمرو رسالت او بستگی دارد.
گستره ی رسالت هیچ پیامبری به گستردگیرسالت نبیّ خاتم نیست:
((وَ مَاأَرْسَلْنَاكَ إِلَّا كَافَّةً لِّلنَّاس‏...)) (53)
درنتیجه دایره ی شهادت هیچ پیامبری بهگستردگی قلمروشهادت او نیست؛ ویژگی منحصر به فرد نبیّ گرامی اسلام این است که ازیکسوگواه براعمال امّت خویش وازدیگر سو گواه بر پیامبران پیشین وامّت های آناناست.در حالی که دایره ی شهادت پیامبربزرگی چون حضرت مسیح به بنی اسرائیل محدوداست. ((وَ يَوْمَ الْقِيَامَةِ يَكُونُ عَلَيهِْمْ شهَِيدًا)) .(54)
خداوند یکی ازویژگی های رسالت حضرتختمی نبوّت راشهادت مطلق وبی قید وشرط معرفی کرده است
((يَأَيهَُّاالنَّبىِ‏ُّ إِنَّا أَرْسَلْنَكَ شَهِدًا وَ مُبَشِّرًا وَ نَذِيرًا)) .(55)


پینوشت ها :

23- تفسيرنمونه ، ج7، ص154
24-
انفال ،33
25-
تفسيرنمونه ،ج8 ، ص15
26-
توبه ، 61
27-
تفسيرالميزان، ج20 ، ص560
28-
قدر ، 1
29-
بقره ، 185
30-
تفسير موضوعيقرآن كريم ،سيره ي رسول اكرم ، ج 8 ، ص 32 ، آيت الله جوادي آملي
31-
نجم ، 3و4
32-
انعام ،50
33-
تفسير موضوعيقرآن كريم ،سيره ي رسول اكرم ، ج 8 ، ص 21 ، آيت الله جوادي آملي
34-
صف ، 6
35-
بقره ، 144
36-
تفسيرنمونه ،ج17،‌ص 283
37-
احزاب ، 30
38-
تفسيرنمونه ،ج22،ص136
39-
حجرات ، 1
40-
تفسيرنمونه ،ج17 ، ص378
41-
احزاب ، 50
42-
تفسيرالميزان، ج18 ، ص458
43-
حجرات ، 2
44-
قلم ، 4
45-
هزار و يكنكته ازقرآن كريم ، اكبردهقان ، ص125
46-
تفسيرنمونه ،ج12،ص 348
47-
كهف ، 6
48-
شعرا ، 3
49-
فاطر ، 8
50-
ادب فنايمقرّبان ، شرح زيارت جامعه كبيره ، ص 318، آيت الله جوادي آملي
51-
نحل ، 89
52-
نساء ، 41
53-
سبا ، 28
54-
نساء ، 159
55-
احزاب ، 45

وارثان34



برچسب ها :شاخه هاي برتري رسول اكرم(ص) بر پيامبران ,پیامبر روبه دو قبله نمازخواند وهیچ پیغمبری روبه دوقبله نمازنخواند: ,

دسته بندی : مذهبی قرآن ائمه اطهار یادداشت ها
یکشنبه 30 آذر 1393 | 14:7

مطالب مربوط

ارسال نظر برای این مطلب

نام
ایمیل (منتشر نمی‌شود) (لازم)
وبسایت
:):(;):D;)):X:?:P:*=((:O@};-:B/:):S
نظر خصوصی
مشخصات شما ذخیره شود ؟[حذف مشخصات] [شکلک ها]
کد امنیتی

اطلاعات
آمار کاربران
افراد آنلاین : 1
اعضای آنلاین : 0
تعداد اعضا : 6

عضو شوید
ارسال کلمه عبور

آمار مطالب
کل مطالب : 336
کل نظرات : 98

آمار بازدید
بازدید امروز : 17 نفر
باردید دیروز : 10 نفر
بازدید هفته : 27 نفر
بازدید ماه : 3,984 نفر
بازدید سال : 16,795 نفر
بازدید کلی : 1,295,010 نفر

عضویت سریع
نام کاربری :
رمز عبور :
تکرار رمز :
ایمیل :
نام اصلی :
کد امنیتی : *کد امنیتیبارگزاری مجدد

خبرنامه


لینکدونی

امکانات
دانشنامه عاشورادعای عظم البلاآیه قرآن تصادفی

آرشیو مطالب

مطالب گذشته

برخي از فضايل حضرت زهرا(س) در منابع اهل سنت تاریخ : شنبه 16 اسفند 1393

دانلود کلیپ بسیار زیبای "تنهاترین" با موضوع مظلومیت امام زمان(عج) تاریخ : شنبه 16 اسفند 1393

دانلود مجموعه 200 سخنرانی از حجت الاسلام محسن قرائتی تاریخ : پنجشنبه 07 اسفند 1393

دانلود سخنرانی حجت الاسلام پناهیان با موضوع مفهوم فتح و پیروزی تاریخ : پنجشنبه 07 اسفند 1393

عجيب ترين و بزرگ ترين مردم تاریخ : جمعه 01 اسفند 1393

رهبر معظم انقلاب: ملت ایران هم می‌تواند تحریم کند و این کار را خواهد کرد تاریخ : پنجشنبه 30 بهمن 1393

صفحه اصلي | تالار گفتمان | ثبت نام در انجمن | تماس با ما
وارثان34

Design: skin98.ir

تمامی حقوق مطالب، تصاویر و طرح قالب برای وارثان34 محفوظ است، نقل و استفاده از آنها در سایت ها و نشریات تنها با ذکر منبع مجاز میباشد

Powered By rozblog and Hosted By Rozblog.com